Brother MFC-J4510DW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother MFC-J4510DW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Reinoud01 02-01-2016
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Instelmenu's zitten onlogisch in elkaar
Apparaat verliest regelmatig de WiFi connectie
Na cuitzetten met de uit toets wil het apparaat helemaal niet meer aan.

nh123 26-04-2015
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Geweldig apparaat. Heel snel printen, makkelijk installeren. Veel snelkoppelingen voor bijvoorbeeld naar het scannen naar mijn Onedrive, google drive, dropbox en e-mail inbox. Goedkope huismerk inkt. Airprint werkt ook goed. Duurzaamheid weet ik nog niet.

bertbollen 17-12-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Wat een rampzalige printer. Uiteraard mag je voor deze prijs niet teveel verwachten en ziet hij er prima (prachtig) uit, maar hij is binnen een jaar kapot (wil niet meer opstarten) en de afdrukkwaliteit is op zijn minst belabberd te noemen. Zelfs zwart-wit is de kwaliteit van een niveau die me nog het meest aan de allereerste inktjets doet denken.

jcvanroekel 27-10-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Ik heb 2 kleurenlaserprinter staan. De kwaliteit is fantastisch, alleen voor fotoafdrukken minder geschikt. Daarnaast volstaan voor mij vaak afdrukken in lagere kwaliteit en had ik wat nodig voor de kinderen om hun schoolwerk op te printen zonder dat het een vermogen kost aan toner.

De keuze viel al snel op deze Brother, primair vanwege de lage prijs per afdruk. Dat is zeker het geval bij gebruik van kloon-inktpatronen. Om de volgorde aan te houden:

De afdrukkwaliteit is ruim voldoende. Ik heb de neiging om een vergelijk te trekken naar mijn laserprinter, maar dat moet ik natuurlijk niet doen. Voor een inkjet is de kwaliteit goed te noemen, zeker wanneer je deze afzet tegen de hoge printsnelheid. De dubbelzijdige printjes floepen er in rap tempo uit. Je kunt wel een betere kwaliteit instellen, maar dan duurt het naar mijn mening onevenredig lang voordat je je printje hebt. Ik had graag gezien dat er tussen de standen 'normaal' en 'hoog' nog een tussenstand geweest was. Minder enthousiast ben ik over de kopieerkwaliteit. Deze is duidelijk te flets, hier had wat meer inkt op het papier gemogen. Eerst scannen en dan printen geeft een veel beter resultaat, maar ook extra werk.

De mogelijkheden zijn voor deze compacte all-in-one prima te noemen. Het faxgedeelte gebruik ik niet. Anno 2014 zal dat voor de meeste gebruikers het geval zijn. Over het afdrukken heb ik het al gehad, zij het dat nog vermeld moet worden dat fotoafdrukken er gewoon goed uitzien en er nog een mogelijkheid is om op een A3 vel te printen. A3 moet dan wel vel na vel handmatig worden ingevoerd via de klep aan de achterzijde. Daarbij goed opletten dat je je vel netjes recht invoert. Deze machine is duidelijk niet als A3 printer in de markt gezet, maar als A4 printer met de mogelijkheid tot incidenteel A3 printen. Voor wie veel A3 wil afdrukken, is dit niet de voor de hand liggende keuze. Het scannen gaat eveneens prima met dit apparaat en de resultaten zijn goed. Erg handig is de ADF, ofwel de automatische invoerunit. Hier kun je een stapeltje originelen in leggen die vervolgens automatisch worden gescand naar de PC of worden gekopieerd. Let wel op dat de machine weliswaar dubbelzijdig kan afdrukken, maar niet dubbelzijdig kan scannen.

Goede score ook voor gebruiksgemak. De menu'tjes op de touch display zijn duidelijk en intuitief. Kopieren en scannen is op deze manier eenvoudig in te stellen en dat geldt ook voor de daarbij aanwezige opties. De machine is verder eenvoudig in gebruik. Papier en inkt vervangen gaat eenvoudig. Ook de eerste setup van het apparaat stelt weinig voor en dat geldt ook voor installatie van de software.

Lof ook voor de vormgeving. Het apparaat is erg compact voor een printer die ook A3 aan kan. Dit komt omdat er standaard op A4 in landscape wordt geprint. Het apparaat oogt mooi met afwisselend wit en zwart. De display is groot genoeg en verstelbaar zodat je er altijd een goed zicht op hebt. De ADF is standaard afgedekt met een klep die, indien geopend, dient als "papierbak" voor de originelen. Al met al een mooi apparaat om te zien en om mee te werken.

Over de duurzaamheid valt na enkele weken gebruik nog niets te zeggen, dus dat doe ik ook niet. Wel beoordeel ik de MFC-J4510DW als een zeer bruikbare A4 printer/copier die een voldoende afdrukkwaliteit produceert tegen een zeer lage prijs per afdruk. De aanwezigheid van de ADF unit en de mogelijkheid om A3 te printen, zijn mooie extra's. Goedkope allrounder dus die heel veel kan op een doorsnee niveau, maar nergens echt in uitblinkt.

Zeker wel een aanrader!

T.Boersma 30-06-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Geweldige printer! Het installeren van de printer was een fluitje van een cent. De software vond direct de printer die draadloos aangesloten was via Wifi. Bij andere merken ging dit bij mij soms erg moeizaam (HP) en duurde ook nog erg lang. Na korte tijd kon ik nu al vanaf mijn iPhone een pdf-bijlage van een mail dubbelzijdig afdrukken. Dit gaat bovendien erg snel omdat de printer het A4-tje in de breedte afdrukt. Daarom kan hij eveneens op A3-papier afdrukken. Waarom doen andere merken dit niet? Dik fotopapier van 24o gr/m2 pakt ie ook zo van de stapel in de papierlade. Het pakje had ik al tijden staan, omdat mijn vorige HP-photosmart printer dit niet aan kon. De scanner is tegelijk klaar voor gebruik terwijl andere scanners veelal moeten opwarmen vanwege het TL-belichtingsbuisje. De scanner kan een behoorlijke stapel papier scannen met behulp van het invoerapparaat. Snap niet waar de negatieve reacties op gebaseerd zijn. Slechte wifi-verbinding misschien? Je kunt de MFC-J4510DW dan beter via een netwerkkabel op de router aansluiten. Het is echt een printer die ik iedereen kan aanraden die bovendien niet misstaat op je bureau.

Sweetmiss 02-07-2014

Even 1 ding heeft u al geprobeerd om foto's te printen op A3?ben benieuwd of meerdere mensen de sterwieltjes ook zien op de foto,wij namelijk wel!een stuk of 8 banen.

T.Boersma 03-07-2014

Ik heb alleen op A4-fotopapier afgedrukt. Op deze afdrukken geen sporen van wieltjes gezien. Perfecte afdrukken zijn mogelijk zonder witte rand.

Bart Oskam 15-05-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Na een uitvoerige vergelijking en ondanks de soms wat kritische reviews op deze site heb ik gekozen voor deze multifunctional van Brother. Wat een top-apparaat! Echt heel veel waar voor je geld. De pluspunten (die je bij produkten in een vergelijkbare prijscategorie echt niet in één pakket aantreft): Document Feeder (om meerdere originelen automatisch in één keer te kopiëren of te scannen), printen of kopiëren op A3(!), automatisch dubbelzijdig printen of kopiëren, afgesloten papierbak in landscape onder het apparaat (staat dus niet dwars op de printer zoals bij alle concurrenten -> ruimtebesparend), gebruiksvriendelijke touch-screen bediening. Daarnaast is de printer bijzonder snel en stil en volledig draadloos en hij staat nog mooi op je bureau ook. De kritische geluiden op deze site kan ik echt niet plaatsen. Ik raad hem iedereen die gebruiksgemak belangrijk vindt van harte aan!

NTV 10-05-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Na lang zoeken en lezen heb ik deze printer gekocht. Afscheid genomen van die ellendige Canon printers.... Top printer ! Mooie afdruk kwaliteit zowel foto's als "gewone" documenten. De installatie en ingebruikname, in mijn geval als netwerk printer, verliep prima en zonder tegenslagen. Gewoon het boekje volgen en geen probleem ook niet met Windows 8.1 zoals ik gebruik. Er is zelf een Windows Phone app. en werk prima, ook leuk. Duurzaamheid staat vooralsnog op een 9 alhoewel ik de printer slechts een paar dagen heb. Afgaande op hoe de printer aanvoelt etc. ben ik op dit cijfer gekomen. Geen spijt van. Kortom een mooie printer !

Sweetmiss 29-04-2014

29-04-2014
Hebben de printer een paar weken geleden gekocht,maar wat hebben wij een spijt,omdat ik dus veel foto's afdruk,dacht ik ik koop een wat duurdere printer,maar wat een ellende,hij is ook alweer naar Brother gestuurd,maar die zeggen dat er eigenlijk niks aan de hand is,maar elke foto die ik print ,ja op brother fotopapier A3 en A4 krijg ik overal de sterwielen te zien,en kom er niet vanaf,nu hadden ze mij test pagina's gestuurd en wat denk je?helemaal geen sterwielen,nou sorry maar dan is het niet met deze printer gemaakt,zo denken wij erover,want die foto's van mij zien er na het printen niet uit!op gewoon papier doet die het prima!erg zonde van het geld

Rob Warning 14-03-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Apparaat gekocht vanwege eerdere positieve ervaring met Brother printers en innovatieve ontwerp.
Wat een miskoop echter! Moet regelmatig het apparaat resetten omdat de wifi verbinding niet werkt. Scan functie van scanner naar pc werkt niet andersom soms. Net weer een uur bezig geweest een scan uit te maken met de document feeder. Ding begint met een soort pre scan en stopt dan. Ik geeft het op gebruik de oude mcf-6490cw printer/scanner wel. Dan maar twee verdiepingen lopen.

Ton Wouters 17-03-2014

Als ik uw review lees denk ik eerder dat uw wifi bereik onvoldoende is of dat uw wifi-router op een druk kanaal afgestemd staat dan dat er iets mis is met de Brother.
Heeft u de nieuwste firmware en drivers al geinstalleerd?
Heeft u de Brother al eens dichterbij de router geplaatst?

Audite 11-02-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Een teleurstelling. De machine ziet er keurig uit en volgens de specificaties is het een allesdoener, Na uitpakken redelijk snel operationeel, maar dan gaat er van alles mis. De software is volkomen verouderd en na een aantal uren blijkt er voor Apple's OS10.9 alleen ondersteuning te zijn met drivers. De overige ondersteunende software laat het afweten. Het callcenter belooft van alles toe te sturen maar na drie telefoontjes blijkt dat het enige dat werkt de web-interface is.
De printkwaliteit is droevig. Tekst is in orde, maar al het andere is niet scherp en foto's op gewoon papier zijn niet helder. Kleur is onvoldoende.
De scanner levert ook matige prestaties. Er komt wel beeld, maar het is overbelicht en onscherp. Ik moet een extreem hoge resolutie (200dpi) gebruiken om een eenvoudig blad tekst zonder kleur scherp te krijgen. Maar hij blijft overbelicht en te weinig contrastrijk.
Het webinterface is grafisch en qua rubricering verouderd. De tijdserver moet zelfs met de hand worden ingesteld.
Voor huis-, tuin- en keukengebruik zal dit wel een redelijke printer zijn, maar hij maakt bij mij de hoge verwachtingen uit de reclame helemaal niet waar.

Ton Wouters 14-02-2014

Ik herken mij niet in uw review. Ik heb zelf een Mac Book Air met OS Mavericks (=10.9), een iPad, iPhone en een Windows 7 laptop. Printen vanaf al deze apparaten zonder problemen: zowel Airprint als bijv. Word. Alle benodigde drivers en software gewoon van www.brother.com gedownload.
1. firmware: http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/nl/nl/dlf/download_index.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=mfcj4510dw_us_eu_as&type2=4&os=all&flang=all&dlid=
2. Drivers en software:

De instellingen van de printer zijn te veranderen via Remote Setup Software die na installeren onderin uw dock te vinden is. Via deze software kunt u ook scannen.

De scans zijn van uitstekende kwaliteit. De tekst (indien op hoge kwaliteit ingesteld) ook heel aardig.
Foto's op gewoon papier zijn wat flets maar dat scheelt heel wat onnodige inkt.

tamara 51 25-01-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Een miskoop. Het printen van een afbeelding gaat zo traag en de kwaliteit is bedroevend. Weggegooid geld

Milio 29-01-2014

Gezien de ervaringen van anderen (zie ook de PCM van februari) en die ik heb met deze brother serie is er mogelijk iets anders aan of jouw printer heeft een defect. Als je hem via de wifi aansluit kunnen er natuurlijk ook nog allerlei andere invoelden effect hebben.
Wellicht dat het aansluiten via een lan-kabel en een grondige check van de instellingen iets oplevert.

Marco3838 24-01-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Eindelijk een printer waar over is nagedacht! Het is design is prima. Past mooi bij mijn Imac. Deze Brother nu een paar dagen in mijn bezit en bevalt heel goed. Installatie is makkelijk en de printsnelheid is behoorlijk snel. Sneller en stiller dan de HP die ik hiervoor had. De kwaliteit is prima en kun je opschroeven, maar dit zal wel meer inkt kosten.

Beste feature is wat mij betreft de ADF. Oftewel de automatische papierinvoer. Hiermee kan ik meerdere documenten snel scannen.

Alexander 250 15-01-2014
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Ik ben dik tevreden over deze printer. Gebruikt standaard zeer weinig inkt, ja dan is de kwaliteit iets minder, maar goed genoeg.

Wanneer de kwaliteit nog beter moet, stel ik dit eenvoudig af.

Scannen doet hij ook prima en hij werkt goed via mijn Wifi. Kan zelfs van mijn telefoon printen.

PaulMuselaers 30-11-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Deze printer moet het vooral hebben van zijn compactheid en uitterlijk. Het printen valt enorm tegen! Duurt extreem lang en kwaliteit is matig. NIET AAN TE BEVELEN!

Marco3838 24-01-2014

Mijn ervaring is juist dat het een snelle printer is. Hiervoor had ik een HP5510 en die was veel trager en maakte meer lawaai.

Ton Wouters 01-12-2013

Ik kan mij helemaal niet vinden in uw review. Met alle respect voor uw oordeel borrelen er bij mij toch wel vragen op. Een Word document vliegt je binnen een paar seconden om de oren: hoezo traag? Heeft u de kwaliteit al eens op "hoog" gezet in plaats van staandaard? (bijv. in Word bij het menu afdrukken). Heeft u de nieuwste firmware en drivers wel geinstalleerd? Heeft u wel eens een kleurentijdschrift op de scanner gelegd en op kopiëren gedrukt?: geeft een prachtige kopie.

Ton Wouters 05-11-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Voor deze Brother gekozen omdat het niet zo'n lelijk zwart bakbeest is maar mooi met wit is afgewerkt. Tevens een interne papierlade i.p.v. een uitstekend stuk plastic. Zodoende beter passend bij mijn Apple apparatuur. Opvang voor prints gebruik ik niet. Makkelijk aangesloten op wifi. Airprint werkt ook prima. Met nieuwste firmware mooie kwaliteit prints. Snel en prettig in gebruik. Geen nadelen ontdekt.

mhknl 10-07-2013
Geschreven voor: Brother MFC-J4510DW

Samengevat, een uitstekende multifunctionele printer met een mooie vormgeving.

Na het uitpakken van de printer was het een fluitje van een cent om printer te koppelen aan het wifi network. Het grote touch screen op de printer is goed leesbaar en intuïtief. Mijn vier computers zijn via Brother Control Center 4 eenvoudig te koppelen aan de printer via wifi en het zelfde geldt voor mijn iphone en android tablet d.m.v. een app. D.m.v. Control Center 4 kan de printer op afstand eenvoudig worden ingesteld en bediend.

De multifunctionele printer biedt je de mogelijkheid om in alle soorten en maten te printen zoals A4, A3, dubbelzijdig, van A4 naar A3, van A4 naar A3 etc. Printen via de Cloud is ook eenvoudig omdat de printer gekoppeld kan worden aan o.a. Skydrive, Googledrive, Flickr, Evernote, Dropbox of Facebook. Als ik files zoals pdf of foto's in Dropbox plaats kan de printer de files direct lezen en printen.
Naast printen is het ook mogelijk om te kopiëren, scannen en faxen. Via de printer kan de scan naar elke geregistreerde computer worden gestuurd. Het is zelfs mogelijk om de scan direct aan een email de koppelen op de computer. De printer kan geen emails direct versturen via webmail.
De fax heb ik niet geprobeerd, zo jaren 90.

De printer is voor mij snel genoeg en kan mij niet voorstellen voor andere tenzij je heel veel print. Op sommige reviews wordt geklaagd dat de printer veel lawaai maakt. Ik vind het meevallen en zeker niet storend en alsof ik hele dagen aan het printen ben.

Ik vind het ontwerp van de printer mooi, strak en slim. Dit is volgens mij de eerste printer waarbij het papier landschapsgeörienteerd is. Hierdoor is er geen uitstekende papierlade omdat de lade volledig is geïntegreerd in de printer. De automatische invoer via de bovenkant is handig maar het is natuurlijk ook mogelijk om de deksel te lichten. De deksel heeft losse scharnierpunten waardoor het eenvoudiger is om vellen groter dan A4 te kopiëren of te scannen. Doordat de scharnierpunten los zitten oogt het niet heel sterk, vooralsnog ga ik ervan uit dan de schijn bedriegt.

Als laatste de cartridges. Ik heb al jaren een Brother omdat ik nooit problemen heb met de printer en omdat de cartridges niet idioot duur zijn. Een nadeel is de afwezigheid van klonen voor deze printer. Wat Brother wel biedt zijn XL cartridges. Voor de 3 x kleur en 1 x zwart betaal je 70 Euro en kan elke cartridge 1200 pagina's printen. Dat is niet duur en misschien wel de reden waarom er geen klonen te koop zijn of ben ik nu naïef.